Isnin, 27 Oktober 2008

Saat kau tercipta

Saat diciptakan wanita , ia sangat istemewa. Diciptakan bahunya cukup kuat untuk menahan seluruh isi dunia tetapi dalam masa yang sama, bahu itu harus cukup lembut untuk disandarkan.
Diberikan wanita kekuatan dari dalam untuk melahirkan anak dari dalam rahimnya walaupun sering kali pula ia menerima cercaan daripada anak-anaknya itu.
Diberikan wanita itu keperkasaan yang akam membuatnya tetap tegar bertahan dan pantang menyerah, saat orang lain sudah putus asa.
Diberikan kepekaan dan kasih saying, untuk mencintai semua anak-anaknya dalam apa jua keadaan walaupun menyakitkan hati dan melukai perasaannya.
Diberikan wanita kekuatan untuk ‘mendukung’ suaminya dalam masa-masa sukar dan menemui kegagalan , kerana tulang rusuk suaminyalah yang melindungi setiap hati dan jantungnya daripada terkoyak!
Diberikan kepadanya kebijaksaan bahawa suami yang baik takkan pernah melukakan isterinya,walaupun adakala menguji kekuatan dan ketetapan hatinya
Untuk sentiasa berada di sisi suaminya tanpa ragu.
Danakhirnya diberikan wanita air mata agar dapat dititiskan untuk mencurah perasaannya agar dapat digunakan bila-bila masa ia ingin!

Tiada ulasan: