Isnin, 27 Oktober 2008

SaHaBat DaN PeRtEMuAn 2

Sahabat....
tika aku nyatakan bahawa aku kurus.... kau kata sedap dipeluk, tika aku katakan aku tinggi ....kau kata kau telah sediakan tangga untuk memanjatnya ...dan tika aku katakan aku hitam....kau kata kau suka warna kulit hitam.... aku jadi hilang kata-kata tapi aku tidak bermain kata!!!!
Dan tika mentari terlena di ufuk barat kita bertemu di atas muara sungai menatap wajah antara seribu pengertian dengan andaian berlegar di minda bisu..... aku terpegun dengan senyuman lesung pipitmu.....lalui jadilah aku perindu setia walaupun kusedari antara kita tak mungkin bersatu dalam dunia yang fana ini...
Sahabat.....
Mungkinkah hanya aku yang mengerti hakikat diriku ...
atau mungkin kau tidak ingin mengerti!!!!
Aku sedar siapalah aku... walaupun apa andaian yang kau nyatakan...bagi ku kau terlalu istemewa hingga aku tengelam dalam kesepian malam... menganggu lenaku.
Sahabat...
Ketulusan mu membuat aku tak terlena...
kerana mimpi antara kita terlalu asing
kau nyatakan di pertemuan itu.....
aku adalah disebalik gambaran dan disaat itu senyumku tersimpul bagai buih-buih dilaut kerana aku tidak tau setulus manakah ucapan itu....
Sahabat...
Keheningan itu kita pecahkan dengan hilaian kecil kita
seperti sudah berkurun kita bertemu...
kita kelilingi kota itu dengan kemesraan yang tak pasti
dan aku amat tertawan dengan mu sahabat
tapi biarlah ianya berkubur sama kegelapan malam...
kerana esok mungkin ada lagi aku ruang
untuk kita bicarakan
tentang hati dan perasaan kita...
atau mungkin tentang pertemuan di 'mangkuk'
kini aku merinduimu....sahabat !!
tapi aku tidak pasti dalam dunia mana kita berpijak
kerana walau sejuta kalipun aku merinduimu
belum pasti kau akan merinduiku sekali...
Buat seorang sahabat yang ku temui 8 sept 2000 830mlm

2 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Hargailah sebuah pertemuan itu.....

addyaholix berkata...

cinta tak semestinya bersatu.
kadang-kadang kita perlu lepaskan cinta pergi untuk terus merasai perasaan cinta itu.

sungguh!
aku juga pernah lalui.
syukur yang teramat.
kini dia antara sahabat terbaik aku.