Isnin, 27 Oktober 2008

SaHaBat DaN PeRtEMuAn 1

Sahabat…
Saat mentari ruku' Assyakirin…
Kita kah itu yang mencipta suatu pertemuan………… dan kita sujud bagaikan seorang ahli Assyakirin yang abid….
Aku terpegun dengan kelembutan wajahmu bagaikan seorang mujahid yang menang di medan perang…..
Aku terpesona dengan ketulusanmu bagaikan pelangi bening di ufuk barat.
Bersama gerimis itu …. Kau melangkah meninggalkan aku bernada bisu
Jadilah aku perindu setia….terdampar bersama gerimis……….
Sayu sendirian…
Sahabat…
Terpukaukah aku dengan senyumanmu…Tergodakah aku sahabat, dengan ketampanan…
Biarlah Assyakirin itu menjadi saksi….
Kerana impianku tak pernah mengatasi ku….. di As syakirin itu aku terlalu kerdil untuk mendakap satu kepastian…….pasrah!!!
Tapi aku masih menaruh harapan!!!
Sahabat…
Sehebat manapun engkau ….Mungkin tersurat bukan untuk ku…
Dunia fana ini kita tak mungkin bersatu…Kerana esok buat mu terlalu banyak perancangan dan…
Esok buat ku sering mengelam….
Sahabat…
Cukuplah seraut wajahmu melenakan impianku untuk mengapai hari esok
Kerana senyumku tak semanis senyumanmu…..mana mungkin kita bersatu
Tapi….
Esok yang datang….
akan ku tunggu lagi pertemuan itu…

Tiada ulasan: