Ahad, 26 Oktober 2008

Kurniaan dari langit

Saat kesepian kusering merenung langit, mencari sekumit ketenangan, adakalanya ketenangan terlalu mahal harganya di saat kegusaran meronta-ronta tanpa kepastian! kebiruan langit,kepulan awan dan Sang Walit berterbangan bagaikan memberi aku suatu inspirasi,mataku mencari-cari nilai sebuah ketenangan, bebas, pasrah tapi terus berusaha.
Kurenung Sang Walit bagaikan suatu anugerah tuhan yang tak ternilai, kenapa sekarang timbul satu kesedaran yang tidak bisa kubendung lagi.... melonjak, meronta inginkan suatu yang harus aku sendiri lakukan. Lalu aku ambil keputusan nekad ! aku ingin berbudi pada mu Sang Walit dengan hati yang begitu tabah. Aku ingin berubah dari belenggu bangsa yang menjuih, mengejek dan mematahkan semangat jituku. Aku yakinkan dan ku bebaskan diriku bagaikan Sang Walit melayang-layang.

Langkah pertama ini terlalu longlai kerana aku keseorangan namun ku percaya tuhanku tidak akan meninggalkan diri ku kesorangan ! tuhanku menemukan aku dengan bloger Jahaniwalit.com . Aku bagaikan diberi nafas untuk meneruskan hidup ini! terima kasih tuhanku kerana memberi ku insparasi walaupun masih belum pasti, akan kujadikan pembakar semangat untuk aku terus melangkah dan melangkah.Akan ku aplikasikan impian ini seteguh bangunan mu !.



catatan 26hb okt 2008

jam 1036 pm

selepas ujian lokasi burung layang-layang (walit)

Tiada ulasan: