Selasa, 11 November 2008

Tahniah Untuk Orang Yang Berjasa

Terima kasih kepada insan-insan yang telah merintis jalan pertama ke arah perkembangan industri walit . Dengan menempuh jalan yang sukar, rintangan dan cabaran pada peringkat awalnya kini membuka jalan dan ruang yang mudah untuk orang yang terkemudian seperti aku menimba Ilmu dan membuat rujukan.

Setinggi-tinggi penghargaan kepada En Jahani (Boss) ,En Zabri dan En Jeff yang bertungkus lumus mencari ilmu, makluma,membuat pemantauan dan tunjuk ajar bagi mengemaskini pengalaman demi merintis jalan kejayaan bukan saja untuk diri sendiri bahkan untuk meningkatkan martabat anak bangsa. Tahniah.

Aku kini amat selesa dengan maklumat yang telah dikumpul oleh mereka. Dengan mudah dan percuma kuperolehi. Terfikir juga aku betapa sukarnya mereka untuk mendapat maklumat pertama dulu, kemudian kumpul semua bahan untuk dijadikan ilmu sebagai panduan kejayaan diri dan anak bangsa.

Kalau ada seribu anak bangsaku yang segigih mereka, membuat kajian, pemantauan,pengumpulan maklumat dan memberi tunjuk ajar pastinya bukan sahaja pokok gaharu dan sarang walit yang boleh dikomersialkan bahkan bumi Malaysia yang subur ini terlalu banyak boleh dikomersialkan .Kalau dikira kos bayaran dengan ilmu dan pengalaman yang mereka kumpul bagiku amat tidak berbaloi.Namun objektifnya jelas mengubah nasib anak bangsa dan meningkatkan ekonomi Ummah. Mudah-mudahan usaha gigih dalam ruang hidup yang singkat ini bukan sahaja bermanfaat di alam fana bahkan juga sebagai eset jihad dihadapan Allah swt nanti. Amin



catatan 11hb Nov 2008

Tiada ulasan: