Sabtu, 8 November 2008

saat-saat kunanti

Hari ini 8hb Nov 2008 aku telah menyelesaikan langkah pertamaku, kalau rezeki menyebelahi aku InsyaAllah 8 hb Nov 2015 aku boleh tersenyum riang, bak kata orang bersandarkan beranda sambil menyedut secawan teh! teh yang dibuat dari campuran daun gaharu dengan sarang walit.....ahhhh berangan ke aku ni? tak lah ! Dinamakan angan-angan bila hanya duduk goyang kaki tanpa usaha, aku bukan macan tu, aku jenis yang ligat berfikir dan berusaha.... aku rancang yang terbaik untuk masa depan aku.
Penat tak yah tanyalah, memang penat betul, kalau makan gaji pasti aku tak buat kerja seperti yang aku kerja hari ini, kaku seluruh anggota badanku, tapi aku bersyukur kerana diberi kekuatan sebegini. Aku bukan seorang insan yang mudah menyerah kalah pada takdir. Aku ingin berusaha dan terus berusaha kalau pun aku tetap gagal, aku boleh berpuas hati , itu baru namanya takdir.

Ingat! kejayaan tak semudah ungkapan perlu ada cabaran dan cabaran itu lah yang memberi nikmat kemanisan hidup,jangan jadikan kegagalan itu sebagai penghalang, bagiku kegagalan itu menjadikan diriku lebih matang untuk menghadapi hidup ini .Selagi ada usaha, selagi itu ada kejayaan.Dalam hidup aku tak pernah kenal putus asa ! kentalnya aku.Aku didik kalau hari ini kita tak ada wang mungkin esok kita ada banyak wang, yang perlu hanya kesabaran.Sabar itu menyebabkan aku mengatur langkah dengan lebih berhati-hati.

Aku lak jenis keras kepala, kalau aku ingin lakukan sesuatu aku tetap lakukan dengan sebaik mungkin, aku tak ambil peduli apa orang nak kata sebab aku lakukan bukan untuk menempah kegagalan ! aku dah berusaha sebaik mungkin! Kalaupun aku gagal aku masih boleh berpuashati kerana aku telah lakukan yang terbaik.

Ingat tarikhnya 8hb Nov 2015


catatan 8hb Nov 2008

Tiada ulasan: