Rabu, 30 September 2009

Biarku menjadi lilin



Hari ini 1hb Okt 2009 adalah hari lahirku. Tiada yang menarik untuk aku persembahan pada hari lahirku ini ,yang pasti ada garis dimamah usia kedewasaan di wajahku yang ketandusan kasih dan sayang ,mengajar aku seribu pengertian yang aku sendiri tidak pasti di mana noktahnya, hidup ini terlalu jauh kutinggalkan tapi aku masih tersesat dilaluan yang sama, rentetan hidupku yang ditusuk ranjau suka dan duka namun aku tetap bersyukur kerana tuhan masih memberi aku ruang dan peluang untuk aku terus melangkah dan melakar kenangan,biarpun satu persatu insan yang kusayangi pergi meninggalkan aku.
Untuk ibu bapaku yang telah pergi , aku berdoa semoga aman dan sejahtera di alam yang abadi. Untuk putera kesayanganku yang bersemadi, setiap hari ayah masih terbayang impian kita bersama cuma kini terkilan melihat kedewasaanmu yang kini dalam impian tapi ayah pasti abadimu lebih indah dari kenyataan hari ini.Untuk isteriku, aku sendiri tidak tahu di manakah kesudahan hubungan kita yang semakin tidak pasti hujungnya. Untuk anak-anakku hadapilah hidup ini dengan penuh ketabahan kerana impian tak seindah kenyataan .Untuk diriku sendiri SELAMAT HARI LAHIR usia kedewasaan bukan bermakna satu penyerahan untuk tewas. Dan untuk kawan dan sahabatku , kau umpama bintang yang menyinari hidupku….

Catatan jam 12 1hb 0kt 2009

3 ulasan:

PaPa Q berkata...

Selamat Ulang tahun.. tiada apa yg dapat ku beri melainkan ucapan ikhlas dari ku

Qalam Muzaqil Shah
http://theministryofsoul2.blogspot.com

m_zhar berkata...

terima kasih , saya hargai

Tanpa Nama berkata...

sedih dan terharu.... aku sentiasa ada bersama mu...